Instrucțiuni

Descarcă manualul complet de aici

Ce este semnatura electronica?

Cum instalez tokenul pentru semnatura electronica?

Cum configurez Adobe Acrobat Reader astfel incat sa pot aplica corect semnatura electronica?

Cum corectez un document semnat gresit?

 

Ce este semnatura electronica?

Din punct de vedere legal, semnătura electronică reprezintă rezultatul semnării unui document în formă electronică pe baza unui cu un certificat digital calificat emis in mod unic pe numele semnatarului, prin intermediul unui dispozitiv numit token.

Prin intermediul semnăturii electronice se confirmă faptul că mesajul sau documentul digital este autorizat de către persoana care l-a semnat, iar conținutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii acestuia. Semnatarul este acea persoană care deține un dispozitivul token de generare a semnăturii electronice şi care acționează fie în nume propriu (persoana fizică), fie în numele unui terț (persoana juridică).


Cum instalez tokenul pentru semnatura electronica?

Pentru instalarea pe calculatorul dumneavoastră a driverelor necesare dispozitivului numit token, vă rugăm să urmăriți instrucțiunile din ghidurile de instalare primite de la furnizorul Dvs. de semnătură electronică.

În cazul semnăturilor oferite de către CertSign este vorba despre fișierul Ghid instalare certificat digital pe SafeNet


Cum configurez Adobe Acrobat Reader astfel incat sa pot aplica corect semnatura electronica?

Pentru a putea utiliza soluția noastră trebuie să aveți instalat Adobe Acrobat Reader (minim versiunea 9.0) care trebuie configurat pentru aplicare automată de marcă temporală si pentru validarea semnăturilor.

Configurari pentru marcare temporală

  • deschideţi Adobe Acrobat Reader şi selectaţi din meniul principal opțiunea „Edit” şi apoi „Preferences” 

AR_Preferences

  • în fereastra care se deschide din panoul din stânga al ferestrei, selectați „Signatures”, iar din secţiunea „Document Timestamping” efectuați click pe butonul „More...”

TS

  • în noua fereastră care apare, apăsaţi „Time Stamp Servers” şi apoi selectaţi „New” din panoul din dreapta

new

  • în fereastra „New Time Stamp Server” care apare, se alege un “Nume” pentru serverul de time stamp (ex. ServerTS), iar la „Server URL” se scrie adresa serverului de unde se ia marca temporală. Pentru semnăturile obținute de la CertSign se completează https://ts.certsign.ro:443, după care se apasă butonul „OK”.

    ATENŢIE: În cazul în care ați optat pentru un furnizor de semnătură electronică diferit de CertSign, vă rugăm să luați legătura cu acesta în vederea obținerii adresei serverului de marcă temporală.

    TS Cert

ATENŢIE: Pentru a evita apariția erorilor la aplicarea mărcii temporale, trebuie să existe conexiune la internet care să permită accesul la serverul respectiv. De asemenea, dat fiind că accesul la server se face prin portul 443 (în cazul CertSign) vă rugăm să vă asigurați (cu ajutorul administratorului Dvs. de sistem) că portul respectiv este deschis.

Setări pentru validarea semnăturilor

Pentru ca semnătura să poată fi validată local, trebuie făcute în Adobe Acrobat Reader setările de auto validare, urmând pașii de mai jos:                           

  • din meniul principal al Abode Acrobat Reader selectaţi opțiunea „Edit”, apoi „Preferences”
  • in panoul din stânga al ferestrei care se deschide selectați „Signatures” și efectuați click pe butonul „More...” din secţiunea „Verification”
  • in fereastra care apare, bifaţi/ verificați opțiunile din imaginea urmatoare, apoi apăsaţi butonul „OK”.

validare


Cum corectez un document semnat gresit?

Un document este considerat semnat corect dacă semnătura aplicata este in perioada de valabilitate, nu a fost revocată si are atașată o marcă temporală. În cazul în care unul dintre aceste aspecte nu a fost îndeplinit, semnătura trebuie refăcuta. 

În cazul in care:                         

  • Semnătura nu este in perioada de valabilitate trebuie să luați legătura cu furnizorul Dvs. de semnătura electronică şi să va reînnoiți certificatul digital calificat. Conform legii, acesta expiră după 12 luni de la emitere.
  • Certificatul a fost revocat – cu toate ca certificatul este încă in perioada de valabilitate, acesta poate fi revocat (retras) de către cel care la emis la cererea Dvs. sau a companiei in numele căreia semnați. Trebuie să luați legătura cu furnizorul Dvs. de semnătura electronică şi să identificați motivul revocării.
  • S-a semnat fără marcă temporală pentru ca:
    • Fie v-a expirat numărul de mărci temporale asociate semnăturii (150 pentru certificatele obținute de la CertSign prin intermediul Holcim) sau nu beneficiați încă de acest serviciu. Trebuie să luați legătura cu furnizorul Dvs. de semnătura electronică
    • Fie Adobe Acrobat Reader nu a fost configurat corect. Vezi aici instrucțiuni pentru configurarea corecta.
    • Fie Adobe Acrobat Reader, deși configurat corect, nu s-a putut conecta la serverul de mărci temporale. In acest caz verificați conexiunea la internet si disponibilitatea portului 443 (in cazul CertSign) cu administratorului Dvs. de sistem. În cazuri extrem de rare se poate întâmpla ca serverul sa nu fie disponibil în momentul semnării.

În toate cazurile de mai sus, semnătura trebuie refăcuta. Pentru ca face acest lucru, cu tokenul introdus în portul USB la momentul deschiderii documentului, se face click dreapta pe semnătura greșită şi se alege opțiunea „Clear Signature”. În felul acesta semnătura Dvs. va fi eliminată şi documentul poate fi semnat din nou.

clear